Jaarverslag 2019

2019 was voor AZ Herentals een jaar vol ontwikkelingen en vernieuwingen. 2020 zou het jaar van de relatieve rust worden, maar het is anders uitgedraaid. Jaarverslag 2019In het Jaarverslag 2019 blikken we alsnog graag terug op een mooi jaar.

Traditioneel bieden we in ons jaarverslag, naast een terugblik op het afgelopen jaar, telkens ook een korte vooruitblik op het volgende (en al deels lopende) jaar. Door deze intense periode zouden we nog vergeten dat 2019 ook best heftig was! In het voorliggend jaarverslag kan u een selectie van enkele grote en minder grote projecten terugvinden die in 2019 werden uitgerold.

Het meest zichtbare voor de buitenwereld is de realisatie van de extra verdieping op onze bezoekersparking. Vlot parkeren was een pijnpunt gedurende vele jaren, dat nu is weggewerkt. Dankzij de uitbreiding van het operatiekwartier met 3 bijkomende zalen en een volledig nieuwe werking binnen het chirurgische dagziekenhuis zijn we klaar voor de toekomst, waarin de focus nog meer op dagziekenhuis zal komen te liggen. Hierbij leggen we de klemtoon op een vlot en efficiënt verloop, waarbij beleving van de patiënt en goede zorgen voorop staan. Maar ook de opening van het internistisch daghospitaal was 2019 bijzonder, aangezien men voor het eerst een afdeling op maat kreeg.

28/07/2020