+

U bent hier

more

Uw dossier / mynexuzhealth

Uw dossier / mynexuzhealth

Een ziekenhuis is verplicht om voor iedere patiënt een dossier aan te leggen, waarin medische, verpleegkundige en paramedische gegevens bewaard worden. Dit is noodzakelijk om u een optimale verzorging te kunnen garanderen en continuïteit tussen zorgverleners te kunnen garanderen.

Wilt u meer weten over uw patiëntendossier? Klik dan hier.

Mynexuzhealth algemeen

Het AZ Herentals maakt gebruik van het platform NexuzHealth als elektronisch patiëntendossier. Als patiënt heeft u uiteraard ook de mogelijkheid om uw dossier te bekijken, via de module mynexuzhealth. Via deze website of app kunt u online uw afspraken, verslagen en resultaten bekijken.

Ga meteen naar de loginpagina voor uw patiëntendossier via mynexuzhealth.

Werkt u liever met een app? Dan kunt u via de QR-code de app installeren.

mynexuz app

 

 

 

 

 

 

Heeft u nog geen login? Dan moet u twee stappen doorlopen:

1. U maakt een login aan via een codekaart of via uw eID (met een kaartlezer of met de applicatie Itsme®).

2. U koppelt uw toestel (zoals uw smartphone) aan uw login via de app.

Uw gegevens vervolledigen

Bij 'Profiel' kunt u uw profiel vervolledigen door uw gsm-nummer en e-mailadres aan te vullen. Zo krijgt u van ons automatisch een sms als herinnering aan een afspraak voor een raadpleging. U krijgt zo ook automatisch een bericht wanneer het resultaat van uw Covid-test gekend is.

Vergeet ook niet een pincode in te stellen, zodat u later eenvoudig opnieuw kunt inloggen in de app.

Uw dossier raadplegen

Niet alle modules die in mynexuzhealth beschikbaar zijn, zijn in het AZ Herentals al in gebruik. Als u in meerdere ziekenhuis patiënt bent, is het mogelijk dat u verschillende documenten kunt terugvinden, afhankelijk van in welk ziekenhuis u geweest bent. In het AZ Herentals kunt u onder meer onderstaande zaken raadplegen:

  • Afspraken: uw geplande en afgelopen afspraken
  • Verslagen
  • Technische onderzoeken: de medische beelden
  • Externe bronnen: documenten of resultaten van locaties buiten AZ Herentals, zoals uw coronavaccinatie, externe laboresultaten, e.d.
  • Vragenlijsten
  • Dagboeken

 

Mynexuzhealth specifieke zaken

Koppelen van kind(eren) aan uw account

Kinderen tot en met 14 jaar kunt u aan uw account koppelen. Vanaf de leeftijd van 15 jaar moet een apart account op naam van het kind aangemaakt worden.

  • Log in met uw profiel.
  • Ga naar 'Berichten', klik op een nieuw bericht en kies AZ Sint-Elisabeth Herentals uit de lijst (naar onderen scrollen).
  • Vind 'ouder/kind-koppeling' aan en bevestig.
  • In het bericht vermeldt u per kind de naam, het rijksregisternummer en voegt u eventueel een foto van de eID toe.
  • U verstuurt het bericht.
  • U ontvangt een melding wanneer de koppeling met uw dossier gebeurd is.


Hoe boekt u een afspraak voor een reizigers-PCR in mynexuzhealth?

De testing van reizigers in het ziekenhuis is NIET GRATIS. Door een afspraak te maken bent u akkoord dat er 50 EUR wordt aangerekend ongeacht het resultaat van de test. Laten testen voor Covid-19 bij AZ Herentals of AZ Turnhout is enkel mogelijk voor vertrek, niet als u terugkeert uit een rode zone en u zich verplicht moet laten testen.

  • open mynexuzhealth op uw computer, tablet of smartphone
  • kies de rubriek 'afspraken'
  • klik rechts bovenaan op het + teken
  • vink het ziekenhuis waar u de test wil laten afnemen aan (AZ Turnhout of AZ Sint-Elisabeth Herentals) en klik op 'volgende'
  • vink 'raadplegingen' aan en klik op 'volgende'
  • kies 'screening reizigers'
  • Voor meer info: open de gemaakte afspraak en klik op ‘bevestigingsbrief’.

Opgelet: maak voor iedere medereiziger een aparte afspraak!

 

Waar vindt u het resultaat van uw Covid-test?

We streven ernaar om binnen de 12 en 30 uur uw testresultaat beschikbaar te stellen in mynexuzhealth. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de uitslag later binnen is bijvoorbeeld wegens een technische storing. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk gehouden worden. Wel zullen wij u zo snel mogelijk informeren en alles doen wat binnen ons bereik ligt om de uitslag beschikbaar te stellen.

  • open mynexuzhealth op uw computer, tablet of smartphone
  • kies de rubriek 'technische onderzoeken': hier vindt u het resultaat van de test (opgelet: kan langer duren)
  • kies de rubriek 'documenten en beelden': hier kunt u uw reisattest in het Engels downloaden

Het resultaat wordt opgeslagen in uw medisch dossier en wordt naar uw huisarts doorgestuurd.

OVER TESTRESULTATEN WORDT NIET TELEFONISCH GECOMMUNICEERD. DUS GELIEVE NIET NAAR HET LABO TE BELLEN !


Nog een vraag over de PCR-testen voor reizigers? Raadpleeg dan deze pagina met veelgestelde vragen.

 

Meer info

  • over het installeren en gebruiken van mynexuzhealth:
    • website mynexuzhealth
    • telefonische ondersteuning op het nummer 016 34 83 48 (Nexuzhealth) van maandag tot vrijdag tussen 9-12 uur en 13.30-16 uur