nexuzhealth
Mijn dossier

mynexuzhealth

Een ziekenhuis is verplicht om voor iedere patiënt een dossier aan te leggen, waarin medische, verpleegkundige en paramedische gegevens bewaard worden. Dit is noodzakelijk om patiënten een optimale verzorging te kunnen garanderen en continuïteit tussen zorgverleners te kunnen garanderen.

 

Het AZ Herentals maakt gebruik van het platform nexuzhealth als elektronisch patiëntendossier. Als patiënt heb je  uiteraard ook de mogelijkheid om je dossier te bekijken, via de module mynexuzhealth. Via deze website of app kan je online je afspraken, verslagen en resultaten bekijken.

Ga meteen naar de loginpagina voor je patiëntendossier via mynexuzhealth. Werk je liever met een app? Ga naar je appstore en zoek daar naar ‘mynexuzhealth’.

Algemene zaken

Een login aanmaken

Heb je nog geen login? Dan moet je twee stappen doorlopen:

  1. Je maakt een login aan via je eID (met een kaartlezer of met de applicatie Itsme®) of via een codekaart (klik hier voor meer informatie).
  2. Je koppelt je toestel (zoals je smartphone) aan je login via de app.

Je gegevens vervolledigen

Bij ‘Profiel’ kan je je profiel vervolledigen door je gsm-nummer en e-mailadres aan te vullen. Zo krijg je van ons automatisch een sms als herinnering aan een afspraak voor een raadpleging.

Vergeet ook niet een pincode in te stellen, zodat je later eenvoudig opnieuw kunt inloggen in de app.

Je dossier raadplegen

Niet alle modules die in mynexuzhealth beschikbaar zijn, zijn in het AZ Herentals al in gebruik. Als je in meerdere ziekenhuis patiënt bent, is het mogelijk dat je verschillende documenten kunt terugvinden, afhankelijk van in welk ziekenhuis je geweest bent. In het AZ Herentals kan je onder meer onderstaande zaken raadplegen:

  • Afspraken: je geplande en afgelopen afspraken
  • Verslagen
  • Technische onderzoeken: de medische beelden
  • Externe bronnen: documenten of resultaten van locaties buiten AZ Herentals, zoals je coronavaccinatie, externe laboresultaten, e.d.
  • Vragenlijsten
  • Dagboeken

Een afspraak maken

  • Selecteer ‘Afspraken’.
  • Klik op ‘+’.
  • Selecteer ‘AZ Sint-Elisabeth Herentals’ (als je hier al patiënt bent, komt AZ Herentals bovenaan het lijstje te staan bij ‘mijn ziekenhuizen’) en klik op ‘volgende’.
  • Selecteer ‘diensten’ (voor een medische discipline) of ‘raadpleging’ (voor een individuele arts) en klik op ‘volgende’.
  • Kies een beschikbare dag en tijdstip en klik op ‘volgende’.
  • Je krijgt het gekozen slot te zien.
  • Klopt alles, klik dan op ‘bevestigen’.

Specifieke vragen

Koppelen van kind(eren) aan je account

Kinderen tot en met 14 jaar kan je aan je account koppelen. Vanaf de leeftijd van 15 jaar moet een apart account op naam van het kind aangemaakt worden.

  • Log in met je profiel.
  • Ga naar ‘Berichten’, klik op een nieuw bericht en kies AZ Sint-Elisabeth Herentals uit de lijst (naar onderen scrollen).
  • Vind ‘ouder/kind-koppeling’ aan en bevestig.
  • In het bericht vermeld je per kind de naam, het rijksregisternummer en voeg je eventueel een foto van de eID toe.
  • Je verstuurt het bericht.
  • Je ontvangt een melding wanneer de koppeling met jouw dossier gebeurd is.

Waar vind je het resultaat van je COVID-test?

We streven ernaar om binnen de 12 en 30 uur het testresultaat beschikbaar te stellen in mynexuzhealth. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de uitslag later binnen is, bijvoorbeeld wegens een technische storing. Wij kunnen hiervoor niet aansprakelijk gehouden worden. Wel zullen wij je zo snel mogelijk informeren en alles doen wat binnen ons bereik ligt om de uitslag beschikbaar te stellen.

  • open mynexuzhealth op je computer, tablet of smartphone
  • kies de rubriek ‘technische onderzoeken’: hier vind je het resultaat van de test (opgelet: kan langer duren)
  • kies de rubriek ‘documenten en beelden’: hier kan je je reisattest in het Engels downloaden

Het resultaat wordt opgeslagen in je medisch dossier en wordt naar je huisarts doorgestuurd.

Over de resultaten van onderzoeken wordt telefonisch niet gecommuniceerd.

Hulp nodig?

Voor ondersteuning bij het installeren en gebruiken van mynexuzhealth kan je terecht op het nummer 016 34 83 48 (nexuzhealth) van maandag tot vrijdag tussen 9-12 uur en 13.30-16 uur. Of je kunt de website raadplegen.